Nowości  Statki powietrzne    
 


Aeronautyka.pl > Kitty Hawk Heaviside

2019-10-03 Kitty Hawk Heaviside

Amerykańska firma Kitty Hawk zaprezentowała prototyp pionowzlotu elektrycznego Heaviside.


Elektryczny Heaviside zrewolucjonizować ma transport lotniczy (grafika: Kitty Hawk)

Konstrukcja była budowana w tajemnicy przez 2 lata. Jednomiejscowy pionowzlot latać ma zarówno z pilotem jak i z pasażerem bez licencji pilota. Wówczas za automatyczny lot odpowiedzialne ma być oprogramowanie pojazdu.

Samolot napędzany jest przez 8 wirników - 6 na skrzydłach i 2 na przednim stateczniku. Jego skrzydła mają rozpiętość 6 metrów. Zasięg to 160 km.

Firmę Kitty Hawk prowadzi Sebastian Thrun. Jest on byłym założycielem Google X, tajnego działu rozwojowego Google gdzie kierował rozwojem autonomicznego samochodu Google, okularów Google Glass oraz innych przyszłościowych projektów.


Napęd zapewniają silniki elektryczne (grafika: Kitty Hawk)

"W 1903 roku bracia Wright po raz pierwszy polecieli z plaż Kitty Hawk w Północnej Karolinie. Dziś, w Kalifornii, opieramy się na ich spuściźnie, aby stworzyć nową generację pojazdów do codziennych lotów." - przeczytać można na stronie firmy.

Pojazd jest cichy. Hałas wytwarzany podczas lotu to poniżej 40 decybeli. Najgłośniejszy są pionowy start oraz lądowanie, podczas których wytwarzane jest 80 decybeli. Ale trwa to maksymalnie kilkanaście sekund - tyle ile manewr.


Lądowanie (grafika: Kitty Hawk)

Firmę Kitty Hawk wspiera finansowo miliarder Larry Page, jeden z dwóch twórców Google.

Wsparcie

Wesprzyj dalszy rozwój serwisu internetowego Aeronautyka.pl. Nie blokuj i reaguj na reklamy, sprawdź poniższe strony naszych partnerów. W ten sposób zapewniasz sobie dalsze informacje lotnicze za darmo.

Aeronautyka.pl na serwisach społecznościowych: