Nowości  Aeronautyka    
 


Aeronautyka.pl > Koncepcja samolotu pasażerskiego bez okien testowana w Niemczech

2018-10-17 Koncepcja samolotu pasażerskiego bez okien testowana w Niemczech

W okna zastąpić mogą ekrany okienne umieszczone na ścianach kabiny pasażerskiej. Rozpoczęły się testy na pasażerach.

Niemiecka agencja lotniczo-kosmiczna DLR włożyła część kabiny pasażerskiej samolotu pasażerskiego do profesjonalnego symulatora lotów. Kabina zamiast okien zaopatrzona została w monitory.

"W ten sposób możemy testować w warunkach rzeczywistych, jak pasażerowie reagują na wirtualny widok na zewnątrz, przeprowadzić badania odbioru i zbadać nowe koncepcje kabiny." - powiedział Holger Duda z niemieckiej agencji lotniczo-kosmicznej DLR.


W kabinę Niemcy zainwestowali około 1 mln euro (grafika: DLR)

Kabina mieści do 16 pasażerów i ma masę około 3,2 tony. Połączenie jej z dynamicznym symulatorem lotu AVES umożliwia realistyczne odtworzenie wszystkich faz lotu - takich jak start, lądowanie czy turbulencje.


Kabina pasażerska na symulatorze (grafika: DLR)

Usunięcie okien z samolotów pasażerskich oszczędza wagę, zmniejsza się zużycie paliwa, co korzystnie wpływa także na środowisko. Mimo to pasażerowie nie muszą rezygnować z patrzenia się w niebo podczas lotu. Okna zastąpić mają monitory okienne umieszczone na ścianach kabiny pasażerskiej. Na nich można odtwarzać obraz widoku zewnętrznego.


Zmiana kokpitu w symulatorze AVES

Pełne badania na pasażerach rozpoczną się w listopadzie 2018 roku.


Obserwacja zachowania pasażerów (grafika: DLR)

Niemieccy naukowcy mają nadzieję, że być może dzięki ekranom zamiast okien uda się zmniejszyć także strach przed lataniem.

Niemcy są jednym z głównych udziałowców europejskiego Airbusa. Obok amerykańskiego Boeinga to największy producent samolotów pasażerskich na świecie.

Wsparcie

 

Na bieżąco. Za darmo. Codzienne.
Wesprzyj rozwój portalu Aeronautyka.pl!

Aeronautyka.pl na serwisach społecznościowych: