Nowości  Statki powietrzne    
 


Aeronautyka.pl > Nagrodzono oprogramowanie Lufthansy do analizy lotów

2016-06-01 Nagrodzono oprogramowanie Lufthansy do analizy lotów

Nowe oprogramowanie do analiz OMEGA, które zbiera dane podczas lotów i wykorzystuje je w celu poprawienia efektywność kolejnych rejsów Lufthansy, zostało nagrodzone.


Wręczenie nagrody (grafika: Luftshansa)

Podczas otwarcia Międzynarodowej Wystawy Przemysłu Lotniczego (ILA) w Berlinie, które odbyła się 31 maja 2016 roku, niemieckie linie lotnicze Lufthansa otrzymały nagrodę innowacyjności przyznawaną przez Niemiecki Przemysł Lotniczy w kategorii ograniczania emisji gazów.

Nagroda innowacyjności pod patronatem niemieckiego Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Energetyki (BMWi) jest przyznawana firmom, start-upom i osobom indywidualnym, które wprowadzają innowacje w lotnictwie cywilnym.

Oprogramowanie powstało wspólnie z firmą technologiczną Aviaso. Po około trzech latach fazy projektowej, program został z sukcesem wprowadzony do regularnego użytku pod koniec 2015 roku. Nazwa oprogramowania podchodzi od skrótu "Ops Monitor and Efficiency Gap Analyzer". Wśród analizowanych informacji pozyskanych podczas operacji lotniczych znajdują się między innymi warunki pogodowe, wydajność rejsu i nawigacja.

Nowe oprogramowanie dostarcza ważnych danych dzięki porównaniu planowanych, aktualnych i optymalnych wartości podczas różnych faz podróży, co pozwala na zredukować ilośc spalanego paliwa, a co za tym idzie także emisję spalin i dwutlenku węgla. Piloci mogą korzystać z prowadzonych analiz w celu optymalnego przygotowania podczas rejsu oraz do miejsca przylotu, a także używać ich do wykrywania możliwych zakłóceń na wczesnym etapie.

"Dzięki projektowi OMEGA uczyniliśmy ogromny krok naprzód. Obecnie możemy korzystać z doświadczenia zebranego podczas tysięcy rejsów odbywających się każdego dnia na całym świecie. Dzięki temu możemy zoptymalizować planowanie połączeń, a zatem zaoszczędzić kilka tysięcy ton paliwa rocznie. Jest to znaczący wkład w poprawę zachowania równowagi ekologicznej." - powiedział dr Joachim Schneider, wiceprezes ds. Standardów Operacji Lotniczych i Projektów w Lufthansie.

W 2008 roku, Lufthansa Group opublikowała swój program dotyczący strategii środowiskowej. Od tego czasu Grupa poprawiła efektywność paliwową floty pasażerskiej o 11,5% do 3,84 litrów na jednego pasażera na 100 kilometrów w 2015 roku.

Aeronautyka.pl na serwisach społecznościowych: