Nowości  Statki powietrzne    
 


Aeronautyka.pl > Nowa płyta postojowa na warszawskim lotnisku

2015-07-24 Nowa płyta postojowa na warszawskim lotnisku

Na lotnisku Warszawa Okęcie (WAW) oddana została do użytku nowa płyta postojowa PPS7.

Na płaszczyźnie o powierzchni blisko 10 ha zlokalizowano sześć stanowisk dla dużych samolotów kodu E lub 12 stanowisk dla średnich samolotów kodu C.

"Nowa płyta znacząco zwiększa nam liczbę stanowisk postojowych dla najpopularniejszych typów samolotów operujących w Warszawie, co zabezpiecza przepustowość pola manewrowego dla stale rosnącego ruchu. Zimą dzięki tej nowej płaszczyźnie znacząco zwiększy się także wydajność realizacji procedury odlodzeniowej, co ma duże znaczenie dla zapewnienia punktualności startów na naszym lotnisku." - powiedział Radosław Paruzel, zastępca dyrektora Lotniska Chopina.


Nowa płyta postojowa (grafika: Lotnisko Chopina)

Płyta PPS7 powstała w miejscu dawnych płyt postojowych PPS2, PPS4 i PPS6. Przeznaczona jest do parkowania samolotów kodu C (B737, A320), D (B767) i E (B747, B777, A330, A340). Zimą wykorzystywana będzie również do odladzania samolotów.

Oprócz budowy nowej płyty wybudowana została także nowa droga kołowania DK-M1 (o parametrach kodu E), przebudowano jej skrzyżowanie z istniejącą drogą DK-U1 (o parametrach kodu D) i skonstruowano nowy łącznik drogi kołowania DK-W z płytą postojową PPS 1.

Dodatkowo wraz z modernizacją płyty postojowej zmodernizowane zostało oświetlenie płytowe. Ustawiono osiem 25-metrowych masztów, jeden 24-metrowy i jeden 21-metrowy. Na każdym maszcie zainstalowano 51 projektorów metal-halogenkowych o mocy 1000W każdy. Maszty mają opuszczane głowice, dzięki czemu część prac eksploatacyjnych można prowadzić bez podnośnika. Cztery z ustawionych masztów oświetlają także płytę PPS1. Ustawiono też dziesięć 12-metrowych słupów z oprawami 250W do oświetlenia powierzchni dla firm obsługi naziemnej.

Aeronautyka.pl na serwisach społecznościowych: