Nowości  Statki powietrzne    
 


Aeronautyka.pl > Zamówienia na najpojemniejszą wersję Dreamlinera

2013-06-18 Zamówienia na najpojemniejszą wersję Dreamlinera

Pięciu klientów z Europy, Azji i Ameryki Północnej zobowiązało się do zamówienia 102 samolotów typu 787-10. Jest to największa z 3 wersji rodziny Boeing 787 Dreamliner.

Pierwszymi klientami Boeinga, którzy zobowiązali się do zamówienia 787-10, będą:

  • Air Lease Corporation (30 samolotów),
  • GE Capital Aviation Services (10 samolotów),
  • International Airlines Group / British Airways (12 samolotów - do zatwierdzenia przez akcjonariuszy),
  • Singapore Airlines (30 samolotów),
  • United Airlines (20 samolotów).

Nowy Dreamliner w wersji 787-10 ma mieć zasięg do 7 000 mil morskich (12 964 km) i pojemność 300-330 pasażerów, zależnie od konfiguracji wybranej przez dane linie lotnicze. Według danych amerykańskiego producenta ma pozwalać to na loty na ponad 90% tras obsługiwanych przez samoloty szerokokadłubowe.

Kolejny członek tej rodziny samolotów, Boeing 787-9, znajduje się obecnie w ostatniej fazie montażu w Everett w stanie Waszyngton (USA). Pierwszy jego lot ma odbyć się jeszcze w tym roku.

"787-10 Dreamliner będzie najbardziej wydajnym samolotem pasażerskim w historii. Poza niezrównaną ekonomią działania, posiada również wiele niestandardowych udogodnień dla pasażerów, które czynią rodzinę samolotów 787 naprawdę wyjątkową. 787-10 jest o 25 proc. bardziej wydajny niż inne używane obecnie samoloty porównywalnej wielkości, jak również o ponad 10 proc. lepszy niż wszystko, co oferuje nasza konkurencja na przyszłość." - powiedział Ray Conner, prezes i dyrektor generalny Boeing Commercial Airplanes.


Wizualizacja samolotu Boeing 787-10 Dreamliner (grafika: Airbus)

Boeing już rozpoczął projektowanie 787-10, natomiast partnerzy międzynarodowi będą mogli uczestniczyć w pracach nad projektem wykonawczym już za kilka miesięcy. Ostateczny montaż i loty testowe 787-10 rozpoczną się w roku 2017, a pierwsze dostawy planowane są na rok 2018.

"Nasze inwestycje w rodzinę 787 opierają się na solidnych podstawach. 787-10 to wyjątkowy samolot, wspierany przez wydajny i zintegrowany system produkcyjny. Jest on w stanie sprostać stale rosnącym wymaganiom, jak również stworzyć nam nowe możliwości. Nasz zespół oraz nasi klienci są entuzjastycznie nastawieni do dalszego rozwoju tej linii produktów, jak również do rozszerzania naszego zasięgu dzięki tej rodzinie samolotów." - dodał Conner.

Aeronautyka.pl na serwisach społecznościowych: